Easy to use

sed do eiusmod tempor incididuntlabore dolore magna aliqua. Ut enim minim veniam, nostrud exercitation. >>>

Modern Style

sed do eiusmod tempor incididuntlabore dolore magna aliqua. Ut enim minim veniam, nostrud exercitation. >>>

Clean Design

sed do eiusmod tempor incididuntlabore dolore magna aliqua. Ut enim minim veniam, nostrud exercitation. >>>

Total Support

sed do eiusmod tempor incididuntlabore dolore magna aliqua. Ut enim minim veniam, nostrud exercitation. >>>

About This Theme

Sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna.

Why you will choose this theme?

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna.

Lorem ipsum dolor sit amet
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna.

Lorem ipsum dolor sit amet
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna.

Lorem ipsum dolor sit amet
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna.

Facts And Figure About Idyllic

Sed mattis ut ligula quis ultricies. Integer vel condimentum enim. Praesent sed aliquet dolor.

>>>

Modern Portfolio

Portfolio

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.

  • Suspendisse sagittis laoreet porta.

    ” Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur. Excepteur sint occaecat cupidatat non proident ‘

    Richard William, Apple Co.
  • Duis aute irure dolor in reprehenderit.

    ” Excepteur sint occaecat cupidatat non proident, sunt in culpa qui officia deserunt mollit anim id est laborum. “

    Rosalina Aborn, Orange Ltd.
  • Quis nostrud exercitation ullamco laboris.

    ” Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit. “

    Joshep Walter, Peach

Latest from blog

Maecenas sit amet suscipit orci, sit amet blandit felis.

Izložba ’80 i 90 danas – Da li smo još uvek postmoderni?

Izložba ’80 i 90 danasDa li smo još uvek postmoderni? (autorski projekat udruženja ART-ZUM) biće svečano otvorena u četvrtak, 14. novembra u 19 h u galeriji Kuće legata u Knez Mihailovoj ulici br. 46 u Beogradu. Izložbu je podržalo Ministarstvo kulture Republike Srbije, kao i galerija Meander iz Apatina i Goethe institut.

Izložba Da li smo još uvek postmoderni? fokusira se isključivo na rad umetnika sa kojim ART-ZUM sarađuje te predstavlja jedan vid retrospektive u malom. Na izložbi će biti predstavljeni radovi Aleksandra Rafajlovića, Anice Vučetić, Darije Кačić, Dobrivoja Кrgovića, Dragane Ilić, Dragoslava Кrnajskog, Dušana Petrovića, Đorđija Crnčevića, Igora Antića, Marije Dragojlović, Milete Prodanovića, Nine Todorović, Perice Donkova, Slobodana Кojića, Slobodanke Stupar, Srđana Apostolovića, Vladimira Perića Talenta, Vladimira Ristivojevića i Zdravka Joksimovića. Umetničku praksu svakog od autora predstavljaju pretežno tri rada: jedan sa samih početaka karijere, jedan iz dvehiljaditih i jednog novog rada (kod umetnika koji su preminuli izabrali smo neki od njihovih poslednjih radova). Trudili smo se da izbor radova prati i vizuelno dokumentuje promene u okviru nekog od brojnih tokova njihovog stvaralačkog promišljanja tokom perioda od skoro četiri decenije. Deo teksta o umetnicima i izloženim radovima biće objavljen u katalogu izložbe.

„Živimo u vremenu određenom prefiksom „post“ – dobu postindustrije, postistorije, postdemokratije, postmedija, postistine. Da li još uvek živimo i u eri postmodernizma? Prefiks „post“ označava nešto što je usledilo posle, ne definišući suštinu promene, već njenu različitost u odnosu na pređašnje, prevaziđeno stanje; ukazuje i na mogućnost da je sve što se dešava u tom „posle“ ima tendenciju da ostane za stalno jer ne postoji post-posle. Pojmovi koji počinju prefiksom „post“ su krajnje neodređeni jer reč ispred koje prefiks stoji definiše isključivo ono što je već prošlo i posle čega je usledila sadašnjost, a nju pojam ne objašnjava.

…….

Da li je i umetnost još uvek postmoderna? Ukoliko pod postmodernom mislimo isključivo na umetničke tokove iz perioda od pre četrdeset godina (’80 i ’90), onda zasigurno možemo reći da nije. Ipak, umetnička kritika teži da utemelji umetničke prakse u mesto i vreme u kojima nastaju, te se iz tog ugla može promisliti da umetnost možda jeste još uvek postmoderna, jer vreme u kome živimo i stvaramo i dalje ima skoro sve bitne karakteristike postmoderne, što pogotovo danas, kad je sve umreženo, povezano i međusobno zavisno, utiče i na savremene umetničke prakse. Pitanje postmodernizma u današnjoj umetnosti se ponaša kao Šredingerova mačka (istovremeno postoji i ne postoji). Osnovni problem leži u definiciji postmoderne umetnosti, odnosno u načinu na koji interpretiramo postmodernizam. Fredrik Džejmson definiše postmodernizam ne kao stil, već kao dominantnu kulturu koja obuhvata širok opseg različitih, a istovremenih, pojava i karakteristika. U tom smislu i dalje možemo govoriti o tezi da savremena umetnost još uvek pokazuje karakteristike postmodernizma: formalni i konceptualni pluralizam, fluidan identitet, radove otvorene za različita iščitavanja i tumačenja, rušenje hijerarhija, izlazak iz muzeja i galerija u javni prostor i pokušaj dominacije kulturnih (kreativnih) industrija.“

(izvod iz teksta Ivone Fregl, istoričara umetnosti)

„Sile gravitacije”

„Sile gravitacije” – performativna izložba umetnica Sanje Latinović, Julije Kasteluči i Sonje Radaković, i kustoskinje Jovane Stokić, u okviru manifestacije Nuit Blanche (Bela noć) u Parizu, 1. juna 2024.

Kulturni centar Srbije u Parizu sa izložbom „Sile gravitacije” učestvovaće u manifestaciji Nuit Blanche (Bela noć). Autorke izložbe su umetnice Sanja Latinović, Julija Kasteluči i Sonja Radaković, i kustoskinja Jovana Stokić. Otvaranje izložbe održaće se tokom manifestacije Bela noć, 1. juna 2024. od 19 do 22 časa.

Bela noć je projekat grada Pariza, koji od 2002. godine posetiocima grada pruža umetnički sadržaj tokom cele jedne noći u raznim kulturnim prostorima. 

U Kulturnom centru Srbije, tokom ove manifestacije, publika će od 19 do 22 časa imati priliku da vidi performanse umetnica. Takođe, prateća izložba sa elementima performansa i dokumentacijom o održanim performansima biće otvorena do 15. juna 2024.

Izložba „Sile gravitacije” uživo spaja zasebna umetnička dela u dinamičan i jedinstven događaj tokom Bele noći. Ova izložba, duboko ukorenjena u istraživanju performativnih tela unutar galerijskih prostora, odražava suživot, interakciju, simultanost i sinergiju, naglašavajući istovremeno postojanje, delovanje i umetnički rad. Dinamična i prolazna suština događaja Bela noć sama po sebi dodatno intenzivira ovu izložbu, stvarajući duboku povezanost sa radom svakog umetnika. Na ovoj izložbi, sile gravitacije su personifikovane kroz tela, sećanja, performativne gestove i zvuke, stvarajući atmosferu ispunjenu gravitacionom privlačnošću. Jedinstvena izvedba svake umetnice odslikava privlačnost između njih samih i publike.

Movements: White Sanje Latinović, u saradnji sa Rankom Đankovićem, oživljava beli zid galerije, animiran koordinisanim kolektivnim pokretima. Sinhronizovane akcije performera, vođene nevidljivim silama gravitacije, upečatljivo otelotvoruju eroziju komunikacije, simbolizujući distorziju i gubitak informacija.

Horizontala Julije Kasteluči uranja posetioce u intimno zvučno okruženje, dočaravajući umirujuće ritmove univerzuma. Njen kontinuirani napev, sličan transu, stvara gravitacioni otisak u prostoru, podstičući atmosferu bogatu odjecima i dubokim slušanjem. Njena interakcija sa zvukom, prostorom i publikom odražava spori kosmički ples, ističući opipljivu gravitacionu privlačnost između umetnice i posetilaca.

Polaris Sonje Radaković služi kao metaforička nebeska fokalna tačka, gde fizičke radnje performera pod Severnom zvezdom stvaraju magnetnu atmosferu. Njihovi napregnuti pokreti i poetska povezanost sa kosmičkim silama gravitacije generišu snažan osećaj prisustva i pripadnosti.

„Sile gravitacije” na Beloj noći su kustoski zamišljene kao proslava zajedničkih iskustava i zamagljenih granica između individualnih, međuljudskih i kolektivnih iskustava koja performansi pokreću. U okviru Bele noći, izložba „Sile gravitacije” nudi nezaboravno istraživanje ljudske percepcije i delovanja, uz odjeke neodoljivog uticaja gravitacione sile na sve nas.

Izložbu je omogućilo Ministarstvo kulture Republike Srbije.

Jigsaw Puzzles, samostalna izložba Dragoslava Krnajskog u galeriji B2

Posle deset godina, Dragoslav Krnajski ponovo samostalno izlaže pred beogradskom publikom – izložba „Jigsaw Puzzles“ svečano se otvara u galeriji B2 u subotu, 11. maja 2024. u 19 časova. U dogovoru sa galerijom, Krnajski ovom prilikom predstavlja šesnaest radova, izbor iz svoje produkcije od pojavljivanja na umetničkoj sceni ’80 godina XX veka do radova nastalih ove godine, od kojih je beogradska publika prethodno imala prilike da vidi samo tri.

Izložba „Jigsaw Puzzles“ sublimira dosadašnju umetničku praksu Dragoslava Krnajskog kroz prizmu njene angažovanosti. U literaturi, angažovanost njegovog umetničkog opusa je sistematizovana u dva pravca: ka svojoj unutrašnjosti (u okvirima same umetnosti) i ka spoljašnjosti (društveno-politička sfera života). Uz prepoznavanje i trećeg vida angažovanosti – ekološke, mišljenja sam da sva tri vida aktivizma nosi isti tok. Posle četiri decenije istrajnog prisustva Dragoslava Krnajskog na našoj umetničkoj sceni jasno se uočava činjenica da aktivizam čini neraskidiv deo umetnikovog kreativnog identiteta, te da se diskurs umetničke angažovanosti ne može izdvojiti iz opšte koncepcije aktivizma umetnikovog života – oni funkcionišu kao udah i izdah, nadopunjuju se i prepliću. Sva tri vida angažovanosti prisutna su od samih začetaka umetničke prakse Dragoslava Krnajskog i predstavljaju veoma lični, u isto vreme i intelektualni i emotivni komentar na aktuelne situacije: „Svaki rad se vezuje za dešavanja kroz koja smo prošli i događaje koje smo doživeli“.

Naše shvatanje protoka vremena nije linearno već, kao što sam naziv izložbe ukazuje, podseća na slagalicu u kojoj treba više delova uklopiti u jednu celinu, u jednu priču – više linija stvara ravan,  više ravni oblikuje 3D prostor prošlosti, u kojoj se prepliću lična i društvena istorija. Angažovanost prakse Dragoslava Krnajskog ne možemo striktno, već samo okvirno podeliti na ova tri koncepta, jer u mnogim radovima dolazi do preplitanja i preklapanja različitih vidova njegove angažovane misli.

Već dugo vremena se smatra da savremena angažovana umetnost zanemaruje, ili čak negira važnost svoje estetske komponente i da mora biti participativnog karaktera, te da je time, paradoksalno, uniformisana u svom diverzitetu. Angažovana umetnost je umetnost koja na svetlo dana iznosi neku ideju: ukoliko je ideja povoljna po društvo, onda je propagira, a ukoliko nije, tada umetničko delo ističe potrebu za promenom, za zamenom te ideje nekom drugom, boljom. Kad društvo zaćuti, umetnik postaje glasnogovornik društva preispitujući njegove probleme i podstičući promene. Angažovanost umetničke prakse Dragoslava Krnajskog nije očigledna, direktna, već je u skladu sa nadzorima njegove generacije – slojevita, suptilno remodelovana, utkana u umetnički rad. Krnajski „živi“ umetnost, ne u telesno-manifesnom smislu kao performativni umetnici, već introspektivno: stalno promišljajući prepoznaje društvene aktuelnosti, te ih povezuje sa umetnički osmišljenim komentarima. Iz neprekidnog toka vizuelizacije idejnih projekcija nastaju radovi koje umetnik tretira kao medij za prenošenje po(r)uka. Krnajski nije salonski aktivista, već se bori svojim delima u javnosti, „na ulici“, bilo da je reč o institucionalizovanom prostoru galerija i muzeja, ili vaninstitucionalizovanom, javnom prostoru urbanih gradskih sredina ili prirodi.

Umetnička praksa Dragoslava Krnajskog izmiče kategorizacijama, i po mnogo čemu je jedinstvena pojava na našoj umetničkoj sceni jer: 1) minimalistički pristup ne lišava rad ni značenja ni emocija, odnosno čuvena izjava Frenka Stele (Frank Stella) „What you see is what you see“ ne može se primeniti na njegovu praksu; 2) angažovanost ne znači zanemarivanje estetskih kvaliteta rada, naprotiv: ukoliko „zanemarimo“ angažovanu poruku koju rad implicira, „ostatak“ rada i dalje predstavlja zaokruženu, uspešno osmišljenu i izvedenu estetsku i umetničku celinu, što je u direktnoj suprotnosti sa današnjim poimanjem angažovane umetnosti.

Retka je pojava među umetnicima da se u jednom stvaralačkom biću susretnu silovita osećajnost i hladni intelektualizam; ova neuobičajena kombinacija kod Dragoslava Krnajskog rezultira radovima visokih estetskih i etičkih kvaliteta, jasne angažovane poruke koju umetnik artikuliše i saopštava sa nepodnošljivom lakoćom.

(izvod iz teksta istoričara umetnosti Ivone Fregl „Nepodnošljiva lakoća angažovanosti Dragoslava Krnajskog“ za predgovor kataloga izložbe)

Dragoslav Кrnajski
Rođen u Puli 1953. godine. Fakultet za likovne umetnosti završio u Beogradu 1982. godine. Postdiplomske studije završio na istom fakultetu 1984. godine. Započeo izlagačku aktivnost 1980. godine. Jedan je od osnivača umetničke grupe Led Art. U periodu 1994-1996. učestvuje u timu koji je osnovao i vodio Centar za kulturnu dekontaminaciju u Beogradu. Bio je predsednik ULUS-a 1998-2002. godine. Izvedena su mu dela na simpozijumima u Aranđelovcu, Кikindi, Boru, Majdanpeku i Apatinu. Dela mu se nalaze u kolekcijama Muzeja grada Beograda, Muzeja savremene umetnosti u Beogradu, Savremene galerije u Zrenjaninu, Galerije savremene umetnosti u Rijeci, Muzeju rudarstava i metalurgije u Boru, Narodnom muzeju u Кikindi i Narodnom muzeju u Vranju.
Osnivač udruženja građana za unapređenje i razvoj vizuelne i likovne umetnosti ART-ZUM.
Živi i radi u Beogradu.
E-mail: krnajski@eunet.rs

Do mnogih saznanja dođoh i to me ne usreći, sve sam manji bivao što sam bio veći, samostalna izložba Nenada Burnića

U četvrtak, 14. marta u 19 časova otvara se izložba

Nenada Burnića

Do mnogih saznanja dođoh i to me ne usreći,
sve sam manji bivao što sam bio veći

14. mart – 1. april 2024.

Nenad Burnić (1970. Beograd) završio je Vajarski odsek na Fakultetu primenjenih umetnosti i dizajna u Beogradu 1998. godine. Realizovao je šest samostalnih izložbi i učestvovao na brojnim grupnim izložbama. Član je ULUS-a od 2000. godine, u statusu samostalnog umetnika. Кorpus izložbe čine skulpture galerijskog formata, kao i fotodokumentacija tri umetničke intervencije izvedene u javnom prostoru tokom 2014/15. godine. 

(…)

“Polazište Burnićeve umetničke prakse nalazi se u pop-artu i postmodernističkoj aproprijaciji. Njegov opus karakterišu sofisticirane aluzije, paradoksalnost, provokativnost, humor i auto-ironija kao modus umetničkog i društvenog protesta. Umetnik se ironično i kritički odnosi prema ljudskoj prirodi, društvenim konvencijama i institucijama kulture, koristeći humor kako bi istakao paradokse društva u kom živimo. Nazivi (uobličeni u kratke satire ili duža naravoučenija) čine integralni deo radova; bilo da se radi o skulpturama namenjenim izlagačkim prostorima ili umetničkim intervencijama u javnom prostoru, Burnić uporedo stvaralački deluje na dva nivoa: vizuelnom i tekstualnom, transformišući svoje radove iz fizičkih u retoričke figure. (…) Burnićeva ironija nije ni površna, ni maliciozna, već duboko filantropska. Za umetnika, humor je odbrambeni mehanizam, lek protiv sumorne stvarnosti. Svaki njegov rad može se shvatiti kao pilula (nekad gorka, nekad slatka) koju treba progutati.“

Ivona Fregl, istoričar umetnosti (iz predgovora kataloga)

Follow Member

Maecenas sit amet suscipit orci, sit amet blandit felis.